Κέντρο ΄Ερευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η ίδρυση και η λειτουργία του Κέντρου Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Κ.Ε.Ε.ΣΧΟ.ΨΥ.) εντάσσεται στο πλαίσιο του πολυεπίπεδου μοντέλου διασύνδεσης θεωρίας, έρευνας και ψυχολογικών συμβουλευτικών παρεμβάσεων σε σχολεία, ιδρύματα και άλλα πλαίσια, το οποίο διαμορφώθηκε στο πλαίσιο προσπαθειών ανάπτυξης της σχολικής ψυχολογίας και συμβουλευτικής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και της κάλυψης των αυξημένων αναγκών των μαθητών και της συμβουλευτικής στήριξης των μελών της σχολικής κοινότητας και τη διασύνδεση και συνεργασία.

Σκοπός του Κέντρου είναι η πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στο χώρο του σχολείου και της οικογένειας καθώς και η σύνδεση - συνεργασία του Πανεπιστημίου με σχολεία και τοπικούς φορείς. Οι ειδικότεροι στόχοι του Κέντρου Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας βασίζονται στους εξής  αλληλένδετους άξονες:

  • Εκπαίδευση και κατάρτιση (προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, εκπαιδευτικών, γονέων, επαγγελματιών ψυχικής υγείας) σε θέματα πρόληψης, προαγωγής της ψυχικής υγείας και διευκόλυνσης της μάθησης και διδασκαλία νέων πανεπιστημιακών μαθημάτων (ψυχολογική διαλεκτική συμβουλευτική, προγράμματα παρέμβασης στα σχολεία, προαγωγή ψυχι­κής υγείας στην οικογένεια και στο σχολείο).
  • Συνεργασία του Πανεπιστημίου με σχολεία και φορείς της κοινότητας για το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση προγραμμάτων πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στη σχολική κοινότητα,
  • Διεξαγωγή ερευνών,
  • Δημοσιεύσεις και εκδόσεις,
  • Συνεργασία με επιστημονικές ψυχολογικές εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό,
  • Ανάπτυξη μοντέλων συνεργασίας με σχολεία, ιδρύματα και σχολικές ψυχο­λογικές υπηρεσίες.
  • Προγράμματα πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης σε σχολεία και
    ιδρύματα.
  • Παρέμβαση σε περιπτώσεις κρίσεων.
  • Συνεργασία με κέντρα και φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
  • Παροχή εναλλακτικών συμβουλευτικών υπηρεσιών στη σχολική κοινότητα.
  • Συμβουλευτική σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
  • Διοργάνωση σεμιναρίων επιμόρφωσης και εξειδικευμένης κατάρτισης/συνέδρια, στρογγυλά τραπέζια, με συγκεκριμένα θέματα
    (για παράδειγμα, προαγωγή της ψυχικής υγείας στα σχολεία, προγράμμα­
    τα πρόληψης, υποστήριξη των παιδιών χωρισμένων οικογενειών).
  • Ομιλίες, διαλέξεις σε σχολεία, φορείς κλπ.